Toon aan dat u kwalitatief goede IT-diensten verleent, die voldoen aan de wensen en behoeften van uw klanten!
De kwaliteit van de ICT-dienstverlening wordt met het proces IT Service Management effectief en efficiënt beheerd en beheerst. Organisaties die zich willen onderscheiden op dit vlak, kunnen hun IT Service Management systeem laten certificeren tegen de norm ISO-20000.
De ISO-20000 norm bestaat uit twee delen: De specificaties voor de certificering zijn beschreven in deel 1 (ISO 20000-1) en de suggesties voor het voldoen aan de specificaties zijn beschreven in deel 2 (ISO-20000-2). De norm sluit aan op de ITIL modules Service Management en Service Delivery. Organisaties die volgens de ITIL methodiek werken, hebben al een flinke voorsprong en kunnen op relatief eenvoudige wijze hun ICT-dienstverlening laten certificeren tegen de ISO-20000.
ISO 20000 schrijft een geïntegreerde procesbenadering voor en onderkent de volgende hoofdprocessen:
- Service Delivery Processes
- Relationship Processes
- Resolution Processes
- Release Process
- Control Processes
Daarnaast beschrijft ISO 20000:
- Requirements for a management system
- Planning and implementing new or change services
- Planning and implementing service management
Het itSMF heeft voor ISO 20000 een certificeringsschema opgesteld. In dit schema wordt beschreven wat een IT-dienstverlener moet aantonen om een ISO 20000 certificaat te krijgen.
Meer weten? download onze whitepaper of bel ons op telefoonnummer 088 – 160 1750.
U kunt ook het contactformulier invullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.